Quotation:YouTube Changes Its Search Ranking Algorithm To Focus On Engagement, Not Just Clicks
YouTube just announced that it is changing its search ranking algorithm to highlight videos that keep viewers engaged. The idea here, says YouTube, is to “reward engaging videos that keep viewers watching.” Because of this change, YouTube expects that the time viewers spent watching videos from search will increase in the near future.
YouTube Search: Now Optimized For Time Watched
Today’s announcement doesn’t come as a total surprise. Earlier this year, the company already explained its focus on ‘watch time.” When it updated its suggested videos algorithm, YouTube noted that it did so to “better surface the videos that viewers actually watch, over those that they click on and then abandon.”
Previous to this, smart video producers had noticed that YouTube would reward clicks more than actual views, so they would ensure that their video thumbnails were as provocative as possible. YouTube, however, is obviously more interested in getting its users to engage with videos (and ads).
This search ranking change also comes just a day after the company announced that it would add data like time watched to YouTube Analytics. Thanks to this, the YouTube team noted today, video producers “have even more tools to evaluate the performance of [their] videos and channel.”
引用:YouTubeが検索結果の順位アルゴリズムを変更してクリックよりも実際の視聴を優遇
YouTubeが今日(米国時間10/1)、検索結果をランクづけするアルゴリズムを改めて、視聴者の参加性〔==実際の視聴〕を一貫して維持しているビデオを上位に置く、と発表した。そのねらいはYouTubeによると、“視聴者の絶えない参加性の高いビデオを優遇すること”だ。この変更により、視聴者が検索で見つけたビデオを見る時間が、これまでよりも増える、とYouTubeは期待している。
YouTubeの検索: これからは視聴時間を重視
今日の発表は、それほど意外でもない。今年の初めに同社はすでに、‘視聴時間’を重視する、と言っていた。ユーザへのおすすめビデオを決めるアルゴリズムをアップデートしたとき、YouTubeの説明によれば、“ユーザが実際にじっくりと見るビデオを優遇した、クリックするけどすぐに見なくなるビデオではなくて”、ということだった。
以前は、スマートビデオの作者たちはYouTubeが実際の視聴よりはクリックを重視することに気づいていたので、ビデオのサムネイルをできるだけそそるように作っていた。しかしYouTubeは、当然ながら、
ユーザがビデオに集中する(つまり広告もよく見る)ことに、関心があるのだ。
この検索アルゴリズムの変更の、わずか一日前(米国時間10/11)にYouTubeは、YouTube Analyticsに視聴時間などのデータを新規に加える、と発表した〔関連記事〕。そこでYouTubeのチームは今日、“ビデオの製作者が自分のビデオやチャネルの実績を評価するためのツールが増えた”、と説明したのだ。
Topic:Everyday Life - Genre:Blog
Author:Hika.Furu
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